تفاصيل الوثيقة

نوع الوثيقة : مقال في مجلة دورية 
عنوان الوثيقة :
تقدير مساهمة الغبار الناتج من المكابح ودعسات الإطارات والجسيمات الناتجة عن حركة المرور من غير العوادم ، والعوالق المعادة والمستمدة من قياسات الغلاف الجوي
Estimation of the Contributions of Brake Dust, Tire Wear, and Resuspension to Nonexhaust Traffic Particles Derived from Atmospheric Measurements
 
الموضوع : علوم البيئة 
لغة الوثيقة : الانجليزية 
المستخلص : Size-fractionated samples of airborne particulate matter have been collected in a number of campaigns at Marylebone Road, London and simultaneously at background sites either in Regents Park or at North Kensington. Analysis of these samples has enabled size distributions of total mass and of a number of elements to be determined, and roadside increments attributable to nonexhaust emissions arising from traffic activity have been calculated. Taking a novel approach, the combined use of size distribution information and tracer elements has allowed the separate estimation of the contributions of brake dust, tire dust, and resuspension to particle mass in the range 0.9-11.5 mu m aerodynamic diameter and mean contributions (+/- s.e.) at the Marylebone Road sampling site are estimated as resuspended dust 38.1 +/- 9.7%, brake dust 55.3 +/- 7.0%, and tire dust 10.7 +/- 2.3%, (accounting for a total of 104.1% of coarse particle mass in the traffic increment above background). 
ردمد : 0013-936x 
اسم الدورية : Environmental Science and Technology 
المجلد : 46 
العدد : 12 
سنة النشر : 1433 هـ
2012 م
 
نوع المقالة : مقالة علمية 
تاريخ الاضافة على الموقع : Saturday, September 15, 2012 

الباحثون

اسم الباحث (عربي)اسم الباحث (انجليزي)نوع الباحثالمرتبة العلميةالبريد الالكتروني
Harrison Roy M.M., Harrison Royباحث r.m.harrison@bham.ac.uk
Jones Alan M.M., Jones Alanباحث  
Gietl Johanna .J.J, Gietl Johannaباحث  
Yin Jianxin JXJX, Yin Jianxinباحث  
Green David C.C., Green Davidباحث  

الملفات

اسم الملفالنوعالوصف
 34164.pdf pdfEstimation of the Contributions of Brake Dust, Tire Wear, and Resuspension to Nonexhaust Traffic Particles Derived from Atmospheric Measurements

الرجوع إلى صفحة الأبحاث